Händel: Messiás – Az Orfeo Zenekar és a Purcell Kórus közös koncertje

Händel: Messiás – Az Orfeo Zenekar és a Purcell Kórus közös koncertje

Az idén 25 éves Orfeo Zenekar és a magyar zenei élet első számú régi zene együtteseként számon tartott Purcell Kórus közös koncertet ad 2016. november 15-én, a Zeneakadémián. A műsoron ezúttal Georg Friedrich Händel egyik legmarkánsabb oratóriuma, a Messiás szerepel. Ez Händel egyik olyan műve, melyet 1759-es haláláig, még vakon is ő vezényelt az orgona mellől. Azóta pedig ez a darab világszerte az ünnepi koncertek legmagasztosabb kompozíciója, fenséges nyitányával, fergeteges drámai áriáival, magával ragadó kórus részeivel.

Georg Friedrich Händel (1685-1759) az oratórium, vagyis a színpad nélküli drámai költemény, a zenés „ünnepi játék” legnagyobb mestere volt. A Messiást 1741-ben, Londonban írta 23 nap alatt Írország részére; majd a jótékony célú, hatalmas sikerű bemutató is Dublinban volt. A szövegkönyv három fejezetbe tagolja a hatalmas anyagot. Az első a Messiás eljövetelének előzményeit és jeleit, majd születését és a „hű pásztor” szelíd uralmát festi le. A második rész a passió: a szenvedések és a megdicsőülés diadalának hirdetéséről szól. A harmadik traktus pedig a feltámadás, az áldozat ünneplése. Händel zenéje a jórészt eseménytelen „cselekményt” olyan feszültséggel tölti meg, mely szinte páratlan. Az evangélium szövegéből a szerző három mozzanatot emel ki: a szeretetet, a szegények felemelését és a békét. Hőse pedig ezáltal nem is személyes hős: eszméiben és hatásában válik jelenvalóvá, csakúgy, mint maga az oratórium, Händel Messiása.

hndel-georg-friedrich-51e08c5a82ab5

Az Orfeo Zenekart és a Purcell Kórust is Vashegyi György alapította Budapesten, a kilencvenes évek elején, akit a régi zene kiemelkedő szakértőjeként és kiváló interpretálójaként tart számon a magyar zenei élet.
Az Orfeo Zenekar nevét Monteverdi L’Orfeo-jának első teljes magyarországi előadása után vette fel. A zenekar hivatásos zenészekből áll, akik más hazai és külföldi együttesekben is fontos szerepet töltenek be zenekari tagként vagy hangszeres szólistaként. Az Orfeo Zenekar a legkiválóbb autentikus megszólaltatója a régi zenei kompozícióknak hazánkban. A Purcell Kórust pedig a magyar zenei élet első számú régi zene együtteseként tartják számon. A kórus kiváló fiatal énekesekből áll, a kórustagok mindegyike magasan képzett muzsikus, énekes és hangszeres zenész.
További információ és jegyek:
www.filharmonia.hu/program/orfeo-orchestra-purcell-choir/

Kapcsolódó bejegyzések

  • 33456507534_e372d291bb_z.jpg
  • 34297989445_71089740ed_z.jpg
  • 34298035405_7987a0c2df_z.jpg
  • 34298044085_d9d251ccef_z.jpg

Ami Tarantóban történik... - A főnök meg én meg a főnök

Carlo Goldoni fergeteges komédiáját ültette mai környezetbe a Thália Színház, így született meg legújabb előadásuk. A főnök meg én meg a főnök felhőtlen szórakozást ígér, két felvonásban. Goldoni 1746-ban, a Két úr szolgája című komédiájával teremtette meg annak idején a polgári vígjáték...

  • FotorCreated-13.jpg
  • LID_zsurik_OK_szines_small-e1493447443755.jpg

"A nagyregényeket szeretem a legjobban" - Interjú Fullajtár Andreával

Adva van tíz könyv, a 2016-os könyvtermés legjava: Jászberényi Sándor: A lélek legszebb éjszakája; Kepes András: Világkép; Krasznahorkai László: Báró Wenckheim hazatér; Nádas Péter: Az élet sója; Németh Gábor: Egy mormota nyara; Szabó T. Anna: Törésteszt; Térey János: Őszi hadjárat; Varró...

“Egyszerű olvasó vagyok, hagyom magam elragadtatni.” – Interjú Bálint Andrással

"Egyszerű olvasó vagyok, hagyom magam elragadtatni." - Interjú Bálint Andrással

A 2017-es Libri irodalmi díjat, a 2016-os évi könyvtermésből előválogatott tíz könyv, valamelyike nyeri majd el. A beválogatott kötetek nem csak a nézők kegyeiért versengenek, hanem, az öt fős zsűri szívébe is igyekeznek belopni magukat. Ennek apropóján beszélgettünk a zsűri egyik tagjával...

Szólj hozzá!